Του Συμεών Πεϊμανίδη.
Λύσεις στα προβλήματα της γραμμής 1 του μετρό φιλοδοξεί να δώσει το ολιστικό σχέδιο που έχει καταρτίσει η ΣΤΑΣΥ. Το ενδιαφέρον για την ριζική ανακαίνιση των 14 παλαιότερων συρμών είναι έντονο, ενώ τα συγκοινωνιακά κενά, που χρονίως υφίστανται, καλύπτονται από μερικώς ανακατασκευασμένους συρμούς αλλά και από έναν ακόμη, που μεταφέρθηκε από «τα έγκατα» των γραμμών 2 και 3, ώστε να εκτελέσει δρομολόγια στην… επιφάνεια.
Πιο συγκεκριμένα, οι Σταθερές Συγκοινωνίες προχώρησαν σε στοχευμένες παρεμβάσεις (π.χ. στις θύρες), ώστε να καταστούν λειτουργικά τα βαγόνια. Από την άλλη πλευρά, ο ένας συρμός που εκτελούσε δρομολόγια στις γραμμές 2 και 3 και μπήκε στις ράγες του «ηλεκτρικού», θα ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο, ώστε με την αποχώρηση των παλιών συρμών που θα μπουν σε τροχιά ανακατασκευής, να μην παρατηρηθούν προβλήματα στα δρομολόγια. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Καναλιού Ένα 90.4, τις επόμενες δυο εβδομάδες θα ενταχθεί στο στόλο της γραμμής 1 και άλλος ένας συρμός της ίδιας γενιάς.
Τι λένε οι επιβάτες
Θετικές όμως είναι και οι απόψεις που συλλέγονται για αυτή την «εσωτερική μεταγραφή» από τους επιβάτες. Οι ίδιοι βλέπουν τα νεότερα, καθαρότερα βαγόνια και απορούν, με την αλλαγή αυτή. Κάτι τους φαίνεται πολύ διαφορετικό. Άλλοι εκφράζουν την άποψη πως η παρέμβαση αυτή πρέπει να γίνει σε πιο εκτεταμένο βαθμό, και να αποκτήσει ει δυνατόν μόνιμο χαρακτήρα. Μόλις κάποιος τους εξηγεί πως σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα ο «ηλεκτρικός» θα αλλάξει άρδην την όψη του , οι επιβάτες απαντούν με ένα μεγάλο «Επιτέλους!».
Προς μια καλύτερη εικόνα στα ΜΜΜ
Οι διαγωνισμοί, συνολικά για τις συγκοινωνίες, έχουν περάσει κυριολεκτικά από 40 κύματα. Σκάλωσαν αρκετά στα γρανάζια τη γραφειοκρατίας, όμως τώρα παίρνουν βσάρκα και οστά. Αποσκοπούν όχι μόνο στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας, αλλά κυρίως στην καλύτερη εμπειρία για τον επιβάτη. Με αυτό το σκεπτικό το υπουργείο υποδομών και μεταφορών προχώρησε στις διαδικασίες για την προμήθεια νέων λεωφορείων (για Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και στην κίνηση που περιγράφηκε παραπάνω. Και η αλήθεια είναι πως οι πολίτες αυτό έχουν ανάγκη. Ανθρώπινες μετακινήσεις, στην καθημερινότητά τους, με σύγχρονα Μέσα.
Ίσως αυτό να αργήσει κάπως να έρθει, αφού οι διαγωνισμοί θα παραμείνουν για καιρό «στον αέρα». Ωστόσο, η κινητικότητα και μόνο που παρατηρείται στον πιο υποβαθμισμένο τομέα των μεταφορών, αυτόν των ΜΜΜ, είναι ενδεικτική των προθέσεων και όσων θα ακολουθήσουν.