Επιμέλεια: Συμεών Πεϊμανίδης.
Στα κακώς κείμενα της μέσης εκπαίδευσης και στην κριτική που δέχεται από την αντιπολίτευση για την ανανεωτική πολιτική που ασκεί το αρμόδιο υπουργείο, επικεντρώθηκε, μιλώντας στο Κανάλι Ένα 90.4 και στην εκπομπή «Προπαντός ψυχραιμία», με τον Νίκο Μπαρδούνια, ο υφυπουργός παιδείας αρμόδιος για την ανώτατη εκπαίδευση, Άγγελος Συρίγος.
Το στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, στην αρχική του τοποθέτηση επί του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου, στάθηκε στη στρεβλή αντίληψη που υπαγόρευε στον διδάσκοντα να μην παρεκκλίνει της ύλης. Όπως είπε, η ευρωπαϊκή πρακτική προωθεί μια «σχολική αυτοτέλεια», με βάση την οποία ο καθηγητής επιλέγει, με μεγαλύτερη ευελιξία, το εγχειρίδιο διδασκαλίας. Διατύπωσε, μάλιστα, την άποψη πως η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος στη χώρα μας, παρόλο που περιλαμβάνεται στο ν/σ, μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση. Ο κος. Συρίγος όμως υπεραμύνθηκε της κυβερνητικής πρωτοβουλίας, λέγοντας πως πρέπει να εφαρμοστούν οι προβλεφθείσες αλλαγές για να πάει η Ελλάδα ένα βήμα μπροστά και να καλύψει το χαμένο έδαφος σε σχέση με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Ενισχύοντας αυτό το επιχείρημα, ο υφυπουργός υπενθύμισε την κακή επίδοσή μας στο διεθνές πρόγραμμα αξιολογήσεων των μαθητών ( PISA ).
Παράλληλα, απαντώντας στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ περί δημιουργίας σχολείων δύο ταχυτήτων και περικοπής κονδυλίων, για όσα απ’ αυτά δεν πετυχαίνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, ο Α. Συρίγος διευκρίνησε πως η σχολική επιτροπή που διαχειρίζεται τα χρήματα (π.χ. για πρόσληψη καθαριστριών στις σχολικές μονάδες) δεν θα μεταβληθεί. Υπενθύμισε στη συνέχεια τα οφέλη της αποκεντρωμένης διαχείρισης των υποδομών, υπογραμμίζοντας πως πριν από δώδεκα χρόνια οι κτηριακές εγκαταστάσεις υπάγονταν στο υπουργείο (πλέον στους δήμους), με αποτέλεσμα το τελευταίο να ασχολείται με τις υποθέσεις του κάθε σχολείου ξεχωριστά.
Η αξιολόγηση.
«Μπορεί να βελτιωθεί ο δάσκαλος ή ο καθηγητής;», διερωτήθηκε, απαντώντας στην ερώτηση του Νίκου Μπαρδούνια, για τις κρίσεις των εκπαιδευτικών, ο Άγγελος Συρίγος. Για το θέμα αυτό, έκανε λόγο για συμμετοχική διαδικασία αξιολόγησης του μαθήματος και των διδασκόντων.
Το πλαφόν εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Σχετικά με τη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ο υφυπουργός προχώρησε στη διαπίστωση πως η Ελλάδα έχει τον χαμηλότερο ρυθμό αποφοιτήσεων στην Ε.Ε. Αυτό συμβαίνει γιατί «αντιμετωπίζουμε το πανεπιστήμιο ως τετάρτη λυκείου» και εισάγουμε φοιτητές με βαθμούς 1,2 και 3 . Απαντώντας στην κριτική που ασκείται στην κυβέρνηση για την αισθητή μείωση του ποσοστού εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κος. Συρίγος τόνισε πως ο καθοριστικότερος παράγοντας για το σύστημα συνολικά είναι το ποσοστό αυτών που καταφέρνουν και αποφοιτούν και όχι αυτό των εγγραφών στα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα.