Σοκαρισμένη η κοινή γνώμη σε όλο τον κόσμο παρακολουθεί τις σκηνές απο την ραγδαία και ολοσχερή κατάρρευση της γέφυρας της Βλατιμόρης, που μετά την πρόσκρουση πλοίου, έπεσε σαν χάρτινος πύργος. Ο David McFarlane, διευθυντής της Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, και ειδικός στα θέματα ναυτικής ασφάλειας δήλωσε στο Sky News ότι ένα ανθρώπινο λάθος ήταν λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που θα ήταν σε υπηρεσία: «Δεν θα έπρεπε να υπάρχει περιθώριο για λάθη ενός ατόμου, διότι ένας από τους άλλους ανθρώπους θα έπρεπε να πεταχτεί μέσα και να πει «περιμένετε…». O McFarlane ανέφερε ότι η «πιθανότερη» αιτία που το πλοίο συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, δείχνει να ήταν μια ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης ή ακόμη , κάποιο σφάλμα πλοήγησης. Σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα ναυτικής ασφάλειας, οι ακριβείς αιτίες δεν θα γίνουν γνωστές μέχρι ότου οι αρχές επιβιβαστούν στο πλοίο, και ακόμη και τότε, είναι απίθανο να καταλήξουν για το τι συνέβη άμεσα.
Σε ότι αφορά ομως το λόγο που η γέφυρα κατάρρευσε σαν τραπουλόχαρτο, ο πολιτικός μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ δήλωσε στο Sky News ότι γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία». Εξηγεί δε την άποψη του λέγοντας πως: «Αποδεικνύεται με πολλές από αυτές τις κατασκευές ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλές στην ιδέα… αλλά είναι πολύ αδύναμες σε ορισμένα σημεία.»
Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».
Ο Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή από την σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος», όπως επεσήμανε.
Τέλος, ο πολιτικός μηχανικός ανέφερε στην συνέντευξη του ότι αναμένει πως μετά το συμβάν πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν, για ακόμη μία φορά, ως προς τον κίνδυνο να συμβούν ξανά παρόμοιες καταστάσεις.
Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί δύο άτομα από τα νερά του ποταμού Πατάπσκο, εκ των οποίων ο ένας είναι σε πολύ σοβαρή κατάσταση. Ο δεύτερος δεν χρειάστηκε να λάβει καν πρώτες βοήθειες, καθώς δεν είχε τραυματιστεί.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας, οι ομάδες διάσωσης αναζητούν «περισσότερα από επτά άτομα». Σε ότι αφορά το προσωπικό του πλοίου που συγκρούστηκε, όλοι είναι καλά στην υγεία τους και παραμένουν μέσα στο πλοίο.
Ο αρχηγός της πυροσβεστικής είπε επίσης ότι το σόναρ ανίχνευσε την παρουσία οχημάτων στο νερό, ωστόσο η αναζήτηση γίνεται πιο δύσκολη λόγω του φαινομένου της παλίρροιας. «Παλεύουμε στο σκοτάδι. Είναι πολύ πιθανό να έχουμε κάποιον εκεί που δεν έχουμε δει ακόμα» δήλωσε.