Του Νίκου Παρασκευά
Μέσα στους επόμενους 6 έως 8 το πολύ μήνες θα γνωρίζουμε πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν τα έργα για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά, πότε θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί το έργο, καθώς και σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα ενταχθεί για να μην υπάρχει την τελευταία στιγμή αγωνία για το αν θα βρεθούν οι πόροι για την πραγματοποίησή του.
Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από την συνάντηση που είχε την Παρασκευή νωρίς το απόγευμα, ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, και αντιπροσωπεία της ΣΤΑΣΥ και του ΟΛΠ, ακριβώς για να ξεμπλοκαριστεί το θέμα και να μπει το έργο σε τροχιά υλοποίησης.
Ο αρμόδιος υπουργός ο κ. Καραμανλής, ξεκαθάρισε πως το έργο μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και γι αυτό θα πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως οι διαδικασίες για την κατάρτιση του φακέλου, δηλαδή να γίνουν οι μελέτες, να εγκριθούν οι ΜΠΕ, να διασφαλιστούν τα κατάλληλα πιστοποιητικά και οι άδειες κλπ. Υπάρχει δηλαδή πολλή γραφειοκρατική αλλά και ουσιαστική δουλειά που πρέπει να γίνει για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ο Δήμος από την πλευρά του έχει δηλώσει ότι θα κάνει στον συντομότερο δυνατό χρόνο αυτά που του αναλογούν και κυρίως τις μελέτες, που είναι το κλειδί για την επιλογή και την πρόοδο τέτοιων έργων. Μάλιστα ένα μεγάλο μέρος των εξόδων που απαιτούνται για να εκπονηθούν οι μελέτες θα το καλύψει ο ΟΛΠ, γι αυτό και υπήρχε εκπρόσωπός του στην συνάντηση. Ο Δήμος πλέον δρομολογεί τις υπόλοιπες διαδικασίες που τον αφορούν και φιλοδοξεί να τις έχει ολοκληρώσει πολύ πριν τις προθεσμίες που έχουν τεθεί.
Με βάση τα όσα διέρρευσαν από την συνάντηση μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η υπογειοποίηση των γραμμών είναι θέμα χρόνου να γίνει. Γιατί υπάρχει η πολιτική βούληση από πλευράς κυβέρνησης, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες που επιβάλλουν την εξέλιξη του έργου και έχουν πειστεί οι πάντες για την αναγκαιότητά του.
Κατά συνέπεια η υπογειοποίηση των γραμμών θα είναι σε λίγα χρόνια, όπως δείχνουν τα πράγματα, μια ακόμα ευχάριστη πραγματικότητα για την πόλη. Που θα σηματοδοτήσει την αρχή του τέλους για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά. Αρκεί να μην καθυστερήσει σε σημείο που η κατάσταση θα έχει γίνει μη αναστρέψιμη. Για να δούμε….