του Νίκου Μπαρδούνια…
Στα 15 κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη το 2020 βρέθηκε ο Πειραιάς καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση με μεταφορικό έργο 5,437 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με στοιχεία του Port economics
Στην πρώτη θέση βρέθηκε το λιμάνι του Ρότερνταμ με 14,349 εκατ. TEU και ακολούθησαν τα λιμάνια της Αμβέρσας με 12,023 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και του Αμβούργου με 8,52 εκατ.
εμπορευματοκιβώτια. Συνολικά το 2020 από τα 15 μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια διακινήθηκαν 76,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια αριθμός, όμως, μειωμένος κατά 2,8% σε σχέση με το 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Port economics η μείωση των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στα μέτρα κατά της πανδημίας του κορονοιού που ελήφθησαν στα λιμάνια, παγκοσμίως, αλλά η μείωση αυτή ανατράπηκε , σημαντικά, κυρίως κατά την διάρκεια του δεύτερου 6μήνου του προηγούμενου έτους με αποτέλεσμα οι συνολική μείωση να περιοριστεί στο 2,8%.
Στην βελτίωση της συνολικής εικόνας των 15 ευρωπαϊκών λιμένων, σύμφωνα με τα στοιχεία, συνέβαλε η βελτίωσης στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στο δεύτερο 6μηνο του 2020, στα λιμάνια της Χάβρης, της Βαρκελώνης, της Βαλένθια, του Αμβούργου και της Γένοβα.
Bimco : Αύξηση των φορτίων στο εμπόριο Άπω Ανατολής – Β. Αμερικής
Παρά την παρουσία αυστηρών μέτρων στα λιμάνια λόγω πανδημίας κορονοιού, κατά την Bimco, το δεύτερο 6μηνο του 2020 σημειώθηκε σημαντική αύξηση των φορτίων στο εμπόριο μεταξύ Άπω Ανατολής και Βορείου Αμερικής.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, οι όγκοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 3,6 εκατομμύρια TEU σε σύγκριση με το πρώτο 6μηνο του ιδίου έτους και κατά 2,1 εκατομμύρια TEU σε σύγκριση με το δεύτερο 6μηνο του 2019, επιδόσεις αρκετές για να φέρουν τη συνολική ανάπτυξη της γραμμής σε θετική ρότα της τάξης των 1,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEU).
Οι αναλυτές της Bimco, σημείωσαν ακόμη ότι « η άνοδος της κίνησης το δεύτερο 6μηνο του 2020 προκάλεσε μεγάλες διαταραχές σε πολλά λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, καθώς δεν μπόρεσαν να ικανοποιήσουν τους μεγάλους όγκους φορτίων, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζονταν ειδικά μέτρα προστασίας των εργαζομένων λόγω της πανδημίας.
Επιπλέον, συνεχίζεται, οι χαμηλότερες εξαγωγές με τη χρήση εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 προκάλεσαν ανισορροπία στο διεθνές εμπόριο και έλλειψη εξοπλισμού, καθώς τα άδεια εμπορευματοκιβώτια είχαν «κολλήσει» σε λάθος μέρη».
Ναυτιλιακοί αναλυτές στον τομέα των Εμπορευματοκιβωτίων αναμένουν ότι το 2021 θα είναι ακόμη καλύτερο για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε σύγκριση με το 2020, καθώς «το υπερβάλλον φορτίο που πρέπει να μετακινηθεί θα διατηρηθεί για μήνες και οι liners το αξιοποιούν αυτό προκειμένου να «κλειδώσουν» μισθώσεις στα εμπορευματοκιβώτια, σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα 2020 για τους επόμενους 12 μήνες».