Από τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου ξεκινάει σήμερα η διάθεση της υπηρεσίας των ψηφιακών θυρίδων του gov.gr, καθώς εισάγεται ένας ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας του δημότη με τον δήμο του, ενώ ταυτόχρονα εγκαινιάζεται μία νέα γενιά ομογενοποιημένων δημοτικών ψηφιακών υπηρεσιών και τις επόμενες ημέρες αναμένεται η ενεργοποίηση των θυρίδων σε επιπλέον 46 δήμους που ήδη έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα. Οι υποδομές και οι εφαρμογές ήδη έχουν δημιουργηθεί και για τους 322 δήμους της χώρας..
Όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, «είναι ένα επόμενο βήμα η αξιοποίηση αυτών των θυρίδων που έχουν ήδη ουσιαστικά χρησιμοποιήσει κεντρικά στο κράτος για να μπορέσουμε να πετύχουμε, ανάμεσα σε άλλα, και το να μη χρησιμοποιούμε πλέον σφραγίδες όσο και να πετύχουμε την αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών. Λέγαμε παλιά ότι πρέπει το ίδιο το Δημόσιο να διακινεί εσωτερικά την πληροφορία, να μη χρειάζεται ο πολίτης να είναι ο “κλητήρας” του κράτους». Ο υπουργός μίλησε για τη συνεργασία κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης «κι έτσι πολλά νέα έγγραφα, πιστοποιητικά δεν θα χρειάζεται πλέον ο πολίτης να τα δίνει στους δήμους, αλλά οι ίδιοι οι δήμοι μέσα από τις θυρίδες θα κάνουν αυτήν την αναζήτηση. Αυτό είναι ένα κομμάτι μιας ευρύτερης συνεργασίας». Μάλιστα, αναφέρθηκε στο έργο για τις «έξυπνες» πόλεις που θα δώσει «320 εκατομμύρια ευρώ συνολικά στους δήμους της χώρας για να μπορέσει ο καθένας να πετύχει τον δικό του δρόμο για την ψηφιακό μετασχηματισμό. Όλα αυτά μαζί οριοθετούν την νέα ημέρα της τοπικής αυτοδιοίκησης σε ό,τι αφορά την ψηφιακή της πολιτική».
Τι προσφέρουν οι θυρίδες
Οι θυρίδες των δήμων στο gov.gr προσφέρουν τρεις βασικές λειτουργίες:
1. Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών υπογραφών και σφραγίδων. Αυτά τα πιστοποιητικά είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή, τόσο στη δημόσια διοίκηση όσο και κατά την προσκόμισή τους σε ιδιωτικούς φορείς.
2. Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr, με πρώτη υπηρεσία τη Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας.
3. Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των δήμων και παρέχονται από το gov.gr.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) με την υποστήριξη εφαρμογών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του υπουργείου Εσωτερικών και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.
Η έκδοση πιστοποιητικών των δήμων μέσω του gov.gr έρχεται να προστεθεί στις κοινές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα τελευταία δύο χρόνια τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών των δήμων.
Υπενθυμίζεται, ότι έχουν προηγηθεί και ήδη παρέχονται ψηφιακά μέσω του gov.gr απευθείας στους πολίτες, οι ακόλουθες υπηρεσίες:
– Έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
– Έκδοση πιστοποιητικού γέννησης
– Έκδοση πιστοποιητικού ιθαγένειας
– Έκδοση πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών
– Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γέννησης
– Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γάμου
– Έκδοση ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης
– Έκδοση ληξιαρχικής πράξης θανάτου
Με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας σταδιακά θα ψηφιοποιούνται νέες διαδικασίες και θα εντάσσονται στις θυρίδες.
Πηγή: AΠΕ