Αποκλειστικό
του Νίκου Παρασκευά
Γενικό ξεσηκωμό και ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά η ανακοίνωση της γραμμής 4 του μετρό αλλά και η στοχοθεσία της εταιρείας που το διαχειρίζεται, από τις οποίες απουσιάζει επιδεικτικά η οποιαδήποτε αναφορά επέκτασης του μέσου προς Κερατσίνι, Δραπετσώνα και Πέραμα, παρά τις ενέργειες και τις εκκλήσεις των τοπικών παραγόντων αλλά και τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων που διακινούνται στις περιοχές αυτές για εργασία ή τουρισμό.
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι μπροστάρηδες στην κινητοποίηση αυτή μπαίνουν όλοι οι Δήμαρχοι του Πειραιά, εμφανίζοντας μια εντυπωσιακή ομοψυχία και αποδεικνύοντας ότι είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένοι με τον κόσμο.
Για να επισημοποιήσουν αυτήν την κοινή γραμμή αλλά και να υποδηλώσουν την αποφασιστικότητά τους να διεκδικήσουν την επέκταση του μετρό σε όλο τον Πειραιά, την περασμένη Παρασκευή, μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη, συγκεντρώθηκαν στο Δημαρχείο της πόλης οι δήμαρχοι Πειραιά Γιάννης Μώραλης, Νίκαιας-Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, Κορυδαλλού Νίκος Χουρσαλάς και Σαλαμίνας Γιώργος Παναγόπουλος, συζήτησαν διεξοδικά το θέμα και αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να πείσουν την κυβέρνηση να εντάξει στους επόμενους σχεδιασμούς της, την επέκταση του μετρό και στον υπόλοιπο Πειραιά αλλά και την Σαλαμίνα, δεδομένου ότι θα αρχίσουν τα έργα της ζεύξης οσονούπω.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Περάματος αποκλειστικά στο Κανάλι Ένα 90,4 και τον Νίκο Παρασκευά, οι Δήμαρχοι αποφάσισαν να κινηθούν σε δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη θα αφορά στην ανάδειξη της αναγκαιότητας της επέκτασης του δικτύου του μετρό σε Κερατσίνι, Πέραμα, Σαλαμίνα και η δεύτερη στους τρόπους που θα ασκηθεί η πίεση προς κάθε κατεύθυνση προς επίτευξη του στόχου.
Σε ότι αφορά την πρώτη περίπτωση εκείνο που θα αναδειχθεί θα είναι το γεγονός ότι το μετρό θα εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπων καθημερινά, καθώς πολύς κόσμος εργάζεται στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση, στο Ναύσταθμο που είναι ο μοναδικός στη χώρα, ενώ περίπου 11 εκατ. επιβατών διακινούνται κάθε χρόνο από και προς Σαλαμίνα, για επαγγελματικούς λόγους αλλά και λόγους αναψυχής ή τουρισμού. Δηλαδή το μετρό πέρα από την αδιαμφισβήτητη εξυπηρέτηση του κόσμου, θα έχει και πολύ ικανοποιητική εμπορικότητα κάτι που σημαίνει πως θα έχει αξιολογότατη κερδοφορία η επένδυση.
Σε ό,τι αφορά τους τρόπους πίεσης, θα γίνει κοινή παράσταση των 6 Δημάρχων στον υπουργό Μεταφορών με σκοπό να εκτεθούν οι λόγοι που επιβάλλουν την προέκταση του μετρό στον υπόλοιπο Πειραιά και την Σαλαμίνα. Μαζί τους θα είναι και οι βουλευτές της Β΄ Πειραιά όλων των κομμάτων αλλά και αντιπροσωπείες τοπικών φορέων και οργανώσεων.
Στόχος μας ,υπογράμμισε ο κ. Λαγουδάκης, δεν είναι να ξεκινήσει τώρα το έργο γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι δεν γίνεται, εκείνο που θέλουμε είναι να μπει το έργο στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, ώστε να ξεκινήσουν οι απαιτούμενες διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις, τις μελέτες, την ένταξη σε χρηματοδοτικά προγράμματα κλπ για να μπορούμε να λέμε ότι σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα θα είναι εφικτό να αρχίσει η υλοποίηση