Το έργο της ζεύξης του Περάματος με τη Σαλαμίνα δεν είναι μια απλή υπόθεση, γιατί δεν αφορά μόνο έναν συγκεκριμένο τόπο, αλλά ολόκληρη την Αττική. Δηλαδή, δεν πρόκειται για μια απλή συνένωση ενός νησιού με μια ήπειρο, αλλά ουσιαστικά για την ενσωμάτωση της Σαλαμίνας στην Αττική. Κάτι που σημαίνει ότι τα 11 εκατομμύρια των επιβατών που διακινούνται ετησίως σήμερα με το ferry boat θα πολλαπλασιαστούν, αφού θα είναι εύκολη η πρόσβαση με τη ζεύξη και η Σαλαμίνα θα γίνει μέρος της Αττικής.
Το ζήτημα λοιπόν είναι αν θα αντέξει το νησί όλο αυτό τον πληθυσμιακό και συγκοινωνιακό φόρτο; Έχει τις υποδομές για να ανταπεξέλθει στο νέο του αυτό ρόλο ή θα καταρρεύσει;
Τα ερωτήματα αυτά έθεσε ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, Γιώργος Παναγόπουλος, μιλώντας στο ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ 90.4, ο οποίος τόνισε ότι ακριβώς για αυτόν το λόγο λίγο πριν το Πάσχα το Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού είχε πάρει ομόφωνη απόφαση με την οποία καλούσε όλους τους αρμόδιους φορείς, κυβερνητικούς, αυτοδιοικητικούς κλπ, να πάρουν τα μέτρα τους για να μην αποβεί μοιραία για τη Σαλαμίνα η συνένωσή της με την Αττική. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Παναγόπουλος, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζητά να εκπονηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελέτη των κυκλοφοριακών επιπτώσεων που θα προκαλέσει η ζεύξη, καθώς και μελέτη που θα προβλέπει τις αναγκαίες παρεμβάσεις και υποδομές που απαιτούνται προκειμένου να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα της καθημερινότητας των κατοίκων, λόγω της τεράστιας αύξησης του μόνιμου πληθυσμού. Επίσης στην ίδια μελέτη θα πρέπει να υπάρχει και ένας βιώσιμος χωροταξικός, πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός. Τα έργα που θα προβλέπει ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να ενταχθούν στο έργο της ζεύξης και να υλοποιηθούν παράλληλα με αυτό.
Στην ίδια απόφαση αναφέρεται ότι θα πρέπει να υπάρχει και πρόβλεψη είσπραξης ανταποδοτικών τελών από τη λειτουργία της ζεύξης έναντι αυτών που μέχρι τώρα εισέπραττε το Λιμενικό Ταμείο Σαλαμίνας, από τη λειτουργία των ferry -boat. Όπως είπε ο κ. Παναγόπουλος ένα σημαντικό έσοδο του Δήμου κάθε χρόνο προερχόταν από το Λιμενικό Ταμείο, το οποίο εισέπραττε τέλη από το ferry-boat. Αν τα δρομολόγια μειωθούν και η γραμμή υποβαθμιστεί με τη λειτουργία της ζεύξης, είπε ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, θα μειωθούν κατακόρυφα και τα έσοδα του Δήμου.Κατά συνέπεια θα πρέπει να υπάρξει ένα αντισταθμιστικό όφελος από αλλού.
Αναφερόμενος στους εμβολιασμούς ο κ. Παναγόπουλος είπε ότι προχωράει με γοργούς ρυθμούς το εμβολιαστικό πρόγραμμα και ήδη 11 χιλιάδες κάτοικοι του νησιού έχουν εμβολιαστεί. Στην τηλεδιάσκεψη που είχαμε οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειάρχες των νησιωτικών περιοχών με τον Πρωθυπουργό, συνέχισε ο κ. Παναγόπουλος, μας ανακοινώθηκε ότι θα επεκταθεί ο εμβολιασμός του πληθυσμού σε όλα τα νησιά ακόμα και άνω των 10 χιλιάδων κατοίκων. Κατά συνέπεια, επειδή και η Σαλαμίνα ανήκει στα νησιά, αυτά, μπαίνει στο πρόγραμμα και οι κάτοικοί της μέχρι τα μέσα Ιουνίου θα έχουν εμβολιαστεί με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnon’s. Έτσι το καλοκαίρι το νησί θα είναι Covid-Free, οπότε ο κόσμος μπορεί άφοβα να έρθει να κάνει τις διακοπές του με ασφάλεια και με ποιότητα
ΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ