του Άκη Καπράνου
Να το δείτε σε θερινά όμως, γιατί τη θες την άπλα σου (και το διάλειμμα) με τέτοια ένταση!
Elvis
Σκηνοθεσία: Μπαζ Λούρμαν
Ηθοποιοί: Όστιν Μπάτλερ, Τομ Χανκς, Ολίβια Ντε Τζόνζι, ΈλενΤόμσον, Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ, Ντέιβιντ Γουένχαμ, Κέλβιν Χάρισον Τζούνιορ, Ξαβιέ Σάμιουελ, Κόντι Σμιτ-ΜακΦι
Η ιστορία του Elvis (Όστιν Μπάτλερ) μέσα από το πρίσμα της πολύπλοκης σχέσης του με τον αινιγματικό μάνατζερ του, «Συνταγματάρχη» Τομ Πάρκερ (Τομ Χανκς). Ειπωμένη από την οπτική του Πάρκερ, η ταινία βυθίζεται στη σύνθετη δυναμική ανάμεσα στους δύο, μέσα σε 20 χρόνια με φόντο μια Αμερική που χάνει την αθωότητα της. Κεντρική φιγούρα σε αυτή τη διαδρομή είναι η σύζυγος του Elvis, η Priscilla Presley (Ολίβια Ντε Τζόνζι). Σημειώστε πως ο σκηνοθέτης Μπαζ Λούρμαν συνεργάστηκε με τον βραβευμένο μουσικό παραγωγό Ντέιβιντ Κομπ που εδρεύει στο στούντιο του Νάσβιλ, όπου ο Elvis είχε ηχογραφήσει εκατοντάδες τραγούδια. Με τη συμβολή του Κομπ, συγκεντρώθηκε μία ομάδα από κορυφαίους μουσικούς για να ντύσουν την ερμηνεία του Όστιν Μπάτλερ στις πρώτες επιτυχίες του Elvis. Η ταινία τρέχει ασταμάτητα, το μοντάζ παίρνει φωτιά και ο Λούρμαν κατακερματίζει την αφηγηματική δράση ενώ συνάμα προσέχει πολύ να μην ανοίξει καμία λάθος πόρτα και μπει μέσα η πραγματικά αληθινή ιστορία του Elvis που, κακά τα ψέματα, απέχει παρασάγγας απ’ αυτό που βλέπουμε εδώ. Εκπληκτικός στο μεταξύ ο Όστιν Μπάτλερ που αναπαράγει μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας τα «τικ» του Βασιλιά του Rock “n” Roll.
Νεκρό Τηλέφωνο
Σκηνοθεσία: Σκοτ Ντέρικσον
Ηθοποιοί: Ίθαν Χοκ, ΜέισονΤέιμς, Μάντελεν ΜακΓκρο, Τζέρεμι Ντέιβις, Τζέιμς Ράνσον
Ο Φίνεϊ, ένα ντροπαλό αλλά έξυπνο 13χρονο αγόρι, απαγάγεται από έναν σαδιστή δολοφόνο και παγιδεύεται σε ένα κλειδωμένο υπόγειο όπου οι κραυγές δεν ακούγονται πουθενά. Όταν ένα αποσυνδεδεμένο τηλέφωνο στον τοίχο αρχίζει να χτυπά, ο Φίνεϊ ανακαλύπτει ότι μπορεί να ακούσει τις φωνές των προηγούμενων θυμάτων του δολοφόνου. Οι νεκροί όμως θέλουν να βεβαιωθούν ότι αυτό που τους συνέβη δεν θα συμβεί και στον μικρό ήρωα. Με πρωταγωνιστή τον Ίθαν Χοκ στον πιο τρομακτικό ρόλο της καριέρας του και με τον Τζέισον Τέιμς στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, το Νεκρό Τηλέφωνο έρχεται σε παραγωγή, σκηνοθεσία και σενάριο του Σκοτ Ντέρικσον, τον δημιουργό των ταινιών «Sinister», «Ο Εξορκισμός της Έμιλυ Ρόουζ» και «DoctorStrange» της Marvel. Λίγα jump-scares, αρκετή ατμόσφαιρα, και ένας καλοδουλεμένος ρυθμός σε μια ταινία τρόμου πιο έξυπνη από τις άλλες.
Αγέλη Προβάτων
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κανελλόπουλος
Ηθοποιοί: Δημήτρης Λάλος, Άρης Σερβετάλης, Γιάννης Βασιλώττος, Λευτέρης Πολυχρόνης, Κωνσταντίνος Σειραδάκης
Ο Θανάσης αδυνατεί να ξεπληρώσει το χρέος του στον Στέλιο. Όταν μαθαίνει πως και ο Αποστόλης βρίσκεται στην ίδια θέση, του ζητά να συμμαχήσουν για να πετύχουν μια καλύτερη συμφωνία με τον Στέλιο. Κι ενώ βρίσκει κι άλλους πρόθυμους να τον ακολουθήσουν, δύο νεαροί μικρο-εγκληματίες φτάνουν στην πόλη για να εκφοβίσουν αυτούς που χρωστούν στον τοκογλύφο. Η Αγέλη Προβάτων, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Δημήτρη Κανελλόπουλου, απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο περσινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ήταν υποψήφια για 10 Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, κερδίζοντας το βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του Άρη Σερβετάλη. Γεμάτη πικρή ειρωνεία που δρα υπόγεια.
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Σκηνοθεσία: Μάικ Φίγκις
Πρωταγωνιστούν: Νίκολας Κέιτζ, Ελίζαμπεθ Σου, Βαλέρια Γκολίνο, Τζούλιαν Σαντς
Ο Μπεν έχασε τη γυναίκα και το παιδί του εξαιτίας του αλκοολισμού του. Τώρα κατευθύνεται προς το Λας Βέγκας με έναν απλό στόχο: Να αυτοκτονήσει πίνοντας μέχρι να πέσει νεκρός. Μια ιστορία αγάπης, θυελλώδης όσο καμία άλλη, τραγική και υπέροχη, μια ζοφερή, μαγευτική ραψωδία αυτοκαταστροφής, που προκλητικά δεν ενδιαφέρεται για κανενός είδους εξιλέωση ή ακόμη χειρότερα για ένα happy end σε στυλ Χόλιγουντ. Ο Φίγκις δεν προσποιείται, ούτε λεπτό, ότι αυτή η ταινία είναι για τον καθένα. Η ταινία απογειώνεται με έναν ιλιγγιώδη τόνο μανιακού, ξεφτισμένου λυρισμού που κλέβει ασύστολα από τα αστείρευτα αποθέματα υποκριτικής δεινότητας του Νίκολας Κέιτζ (βραβεύτηκε με Όσκαρ το 1995 για την ερμηνεία του εδώ).