του Νίκου Παρασκευά
Την ώρα που ήρθε και το μετρό στον Πειραιά και όλοι είπαμε ότι μετά από δέκα χρόνια ταλαιπωρίας και αναστάτωσης ξεμπερδέψαμε με τα μέσα σταθερής τροχιάς, με έκπληξη διαπιστώνουν ότι το τραμ, που ήταν και το πιο αμφιλεγόμενο μέσον όσον αφορά την χρησιμότητά του, έχει έρθει…μισό στην πόλη μας ,αφού δεν φθάνει μέχρι το λιμάνι.
Στην ευωχία και τους πανηγυρισμούς που δημιούργησε η έλευση των δύο μέσων και ειδικά του μετρό, που ήταν διακαής πόθος των πειραιωτών, οι περισσότεροι δεν αντιλήφθηκαν ότι οι ράγες του τραμ, κύριες και βοηθητικές, επεκτείνονται μέχρι την Ακτή Ξαβεριου, δηλαδή λίγο πιο κάτω από τον Πύργο προς την πλευρά του λιμανιού, για να εξυπηρετούνται όσοι θέλουν να ταξιδέψουν προς Αργοσαρωνικό και προς Σύρο ,Τήνο ,Μύκονο.
Ενώ όμως οι ράγες και όλες οι υποδομές υπάρχουν, το τραμ ακόμα δεν έχει…φανεί σ’ αυτή τη γραμμή.
Ψάξαμε το θέμα και διαπιστώσαμε ότι η πρόβλεψη για το δρομολόγιο του τραμ είναι όταν έρχεται από την Γεωργίου, να προχωρά ευθεία στο λιμάνι μέχρι λίγο πριν την Ακτή Ξαβερίου, απέναντι περίπου από τον Πύργο και εκεί να τερματίζει.
Στην επιστροφή θα στρίβει μπροστά από την Αγία Τριάδα και θα φεύγει προς το Φάληρο δια της Ομηρίδου Σκυλίτση. Αυτό όμως δεν γίνεται τώρα γιατί το τραμ ερχόμενο από την Γεωργίου, στρίβει δεξιά προς την Αγία Τριάδα και συνεχίζει για Φάληρο, χωρίς τέρμα, πραγματοποιώντας κυκλικό δρομολόγιο.
Αυτό γίνεται, όπως μάθαμε από παράγοντες της ΣΤΑΣΥ ,επειδή υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση της γραμμής προς το λιμάνι και μέχρι να αντιμετωπισθεί δεν μπορούν να κινηθούν στις συγκεκριμένες ράγες οι συρμοί.
Γι αυτό άλλωστε και δεν έχουν φύγει οι εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας από την πλατεία Θεμιστοκλέους προς την πλευρά του Τινανειου κήπου. Γιατί το έργο δεν έχει τελειώσει.
Ελπίζουμε να τελειώσει σύντομα για να μην μας βρει και ο νέος χρόνος με… μισό τραμ.
Για να δούμε….