Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

LNG στην Ευρώπη: Έτοιμη ή όχι; (και ποιοι αμφιβάλλουν)

0 σχόλια ΚΟΣΜΟΣ

Καθώς η παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη ανήκει στο παρελθόν μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, πολλές ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Αν και η ΕΕ έχει συμφωνήσει ένα σχέδιο μείωσης της κατανάλωσης φυσικού αερίου αυτό το χειμώνα κατά 15% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας, το φυσικό αέριο δεν πρόκειται να εγκαταλειφθεί σύντομα ως πηγή ενέργειας.

Μία από τις απαντήσεις της Ευρώπης στην κρίση είναι η αύξηση των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Παρακάμπτοντας τη χρήση αγωγών από τα ανατολικά, οι τερματικοί σταθμοί LNG ανοίγουν μια ευρύτερη ποικιλία πιθανών προμηθευτών.

Ένας από τους κύριους παρόχους – και ως εκ τούτου αυτός που θα κερδίσει  και τα περισσότερα- είναι μέχρι στιγμής ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι Η.Π.Α. έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής LNG στον κόσμο, με το 71% των εξαγωγών του να προορίζονται για την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Γερμανία, για παράδειγμα, η οποία είχε αναπτύξει σημαντική εξάρτηση από τις παραδόσεις φυσικού αερίου από τη Ρωσία, ανακοίνωσε την κατασκευή τεσσάρων τερματικών εισαγωγών LNG από την αρχή του πολέμου.

Όπως δείχνει όμως αυτό το infographic του  Statista που χρησιμοποιεί τα δεδομένα της Gas Infrastructure Europe, αυτοί θα είναι οι πρώτοι τερματικοί σταθμοί στη χώρα.

Από πού θα έρθει το αέριο;

Σε μεγάλο βαθμό, για την Γερμανία,  από το Κατάρ.

Η κρατική εταιρεία Qatar Energy ανακοίνωσε στα τέλη Νοεμβρίου ότι είχε συναφθεί συμφωνία  15 ετών με γερμανικές εταιρείες, για την αγορά 2 εκατομμυρίων τόνων υγρού αερίου. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν από το 2026, με το φυσικό αέριο να πωλείται από το Κατάρ στις Η.Π.Α. (ConocoPhillips), πριν από την παράδοση σε ένα από τα τότε κατασκευασμένα τερματικά της Γερμανίας.

Αν και αυτό μπορεί να χρησιμεύσει ως μεσοπρόθεσμη λύση, η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι αμφιλεγόμενη.

Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος ισχυρίζεται ότι η αυξημένη χρήση LNG, ειδικά σε σύγκριση με το φυσικό αέριο που μεταφέρεται μέσω αγωγών, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από την άποψη της κλιματικής πολιτικής και της ενεργειακής απόδοσης.

Ωστόσο, ο οργανισμός αναφέρει ότι η επέκταση της υποδομής LNG κατά τη διάρκεια της μετάβασης σε καθαρότερη ενέργεια θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας του εφοδιασμού καθώς και σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

Κανάλι Ένα 90,4fm, Κ.Π.

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες:,