Κόμβος για την παγκόσμια κρουαζιέρα ο Πειραιάς- αύξηση 50%+ σε κίνηση στο 1ο τρίμηνο 2024 

Related posts

55.000 επιβάτες έχουν διακινηθεί από τους σταθμούς κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά το πρώτο τρίμηνο του 2024 έναντι  36.589 στο ίδιο τρίμηνο του 2023 με αύξηση που προσδιορίζεται στο 50,3%.

Το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά σημείωσε σημαντική άνοδο τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων όσο και επιβατικής κίνησης.

Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022 καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,3% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 760 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος. Οι αφίξεις επιβατών από-επιβίβασης (Homeporting) κατέγραψαν αύξηση κατά 110,4% σε σχέση με το 2022 (από 378.899 σε 797.234.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών κορυφαίων προορισμών τουρισμού κρουαζιέρας στη Μεσόγειο ενώ πέρυσι τα ελληνικά λιμάνια υποδέχθηκαν 7 εκατομμύρια επιβάτες και 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.

Ωστόσο, η κρουαζιέρα δεν βρίσκεται στην πρώτη επιλογή των Ελλήνων ταξιδιωτών καθώς από τα 31,7 εκατομμύρια επιβάτες διεθνώς, οι Έλληνες αντιστοιχούσαν σε 15.000 περίπου, όπως τόνισε στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων η περιφερειακή διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, Μαρία Δεληγιάννη,

 Η Μεσόγειος με βασικότερες χώρες κύριας δραστηριοποίησης της κρουαζίερας την Ιταλία, Ισπανία και Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλυτερη αγορά κρουαζιέρας με πρώτη στον κόσμο ( ποσοστό 44,2%) την Καραϊβική, τις Μπαχάμες και τη Βερμούδα, .

Σε εθνικότητα επιβατών, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ και τη δεύτερη η Ευρώπη, με τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιταλία, που όπως ανέφερε η κ. Δεληγιάννη είναι στην κουλτούρα των συγκεκριμένων χωρών να κάνουν κρουαζιέρα, ενώ έχουν πολλή αγάπη για τη χώρα μας και την ιστορία της. Ακολουθούν ταξιδιώτες επίσης από την Αυστραλία και τη Νότια Αμερική.

H περιφερειακή διευθύντρια της CLIA επεσήμανε την ανάγκη οι εθνικές κυβερνήσεις να στηρίξουν τα λιμάνια σε επίπεδο υποδομών και διαχείρισης για την ανάπτυξη του κλάδου που συνεχίζει να είναι ταχέως αναπτυσσόμενος.

Σύμφωνα με την Clia η κρουαζιέρα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του τουρισμού παγκοσμίως αφού, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2023 ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια 31,7 εκατ. επιβάτες αύξηση 7% σε σχέση με το 2019.

Το 2024 αναμένεται αύξηση 9% σε σχέση με πέρυσι, όπου οι επιβάτες θα φτάσουν τα 34,7 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως, ενώ αναμένονται 37,1 εκατ. το 2025, 38,8 το 2026 και 39,7 το 2027, όταν το 2019 ο αριθμός αυτός έφτανε τα 30 εκατομμύρια.

Η δημοφιλία της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια ως ιδανικός τρόπος διακοπών, κάτι που έχει επίπτωση στη χωρητικότητα των πλοίων και τις κλίνες. Από το 2024 έως το 2028 αναμένεται μία αύξηση 10% στις κλίνες.

Το 35% των πλοίων είναι κάτω από 1.000 κλίνες και είναι η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου σήμερα. Το 10% των κρουαζιερόπλοιων είναι από 1.000 έως 1.999 κλίνες, το 28% από 2.000 έως 2.999, το 15% από 3.000 έως 3.999 και το 12% από 4.000 κλίνες και άνω. Έως το 2028 θα έχουν υπάρξει μικρές αλλαγές με μία μικρή πτώση στα πλοία κάτω των 1.000 κλινών και μία μικρή αύξηση στα πλοία με περισσότερες από 4.000 κλίνες.

 

Next Post

Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ 365

Μ.Ε.Θ.Ε.