Ένα από τα πιο «καυτά» και δύσκολα για εκτιμήσεις θέματα συζήτησης αφορούν την «εισβολή» της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στη ζωή μας. Πολλοί είναι ενθουσιασμένοι, άλλοι τρομάζουν με τις τεράστιες δυνατότητές της ακόμη περισσότεροι προσπαθούν να καταλάβουν τι σημαίνει και να εξοικειωθούν μαζί της.
Στο Statista Consumer Insights διεξήγαγε μια πρώτη, έρευνα σχετικά με τις αντιλήψεις των πολιτών σε διάφορες και η υποδοχή της ΑΙ στην καθημερινή ζωή φαίνεται να απαντάται με πολύ διαφορετικούς τρόπους.
Για παράδειγμα, το 47% των ερωτηθέντων στη Νιγηρία δήλωσαν ότι είναι ενθουσιασμένοι με την προοπτική χρήσης εργαλείων όπως το ChatGPT, αλλά μόνο το 11% των ερωτηθέντων είπε το ίδιο στην Τσεχία.
Στις ευρωπαϊκές χώρες οι πολίτες φαίνεται να είναι γενικά πιο δύσπιστοι ή τουλάχιστον λιγότερο ενθουσιασμένα από τη νέα τεχνολογία ενώ ένα υψηλότερο μερίδιο των ερωτηθέντων σε όλα τα κράτη της Ασίας και της Μέσης Ανατολής που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε θετικά.
Αυτό συμβαίνει στο Βιετνάμ (45%), στην Ινδονησία (41%), στη Σιγκαπούρη (37%) και στην Κίνα (35%), καθώς και στην Ινδία (49%), το Πακιστάν (39%) και τη Μαλαισία (38%).
Στη Βόρεια Αμερική, υπάρχει μια περισσότερο μικτή εικόνα, όπου λίγο λιγότερο από ένας στους πέντε ενήλικες πολίτες των ΗΠΑ ήταν ενθουσιασμένοι με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή ζωή (18%), έναντι 28%των ερωτηθέντων τόσο στον Καναδά όσο και στο Μεξικό.
Αυτά τα ευρήματα συνάδουν με δεδομένα από την εταιρεία Ipsos, η οποία επίσης διαπίστωσε ότι η Ασία ως περιοχή έχει υψηλότερα επίπεδα ενθουσιασμού για ένα μέλλον με την τεχνητή νοημοσύνη.
Η Ipsos ρώτησε επίσης τους ερωτηθέντες πόσα γνώριζαν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης, διαπιστώνοντας ότι οι περισσότερες θετικές απαντήσεις ήταν στην Ασία με την Κίνα στο 81%, την Ινδονησία 80% και την Ταϊλάνδη 69% να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.
Κανάλι Ένα 90,4fm, Κ.Π.
Α.Δ.