Του Νίκου Παρασκευά
Πόλος έλξης όλων των κρουαζιερόπλοιων που εκτελούν κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο έχει γίνει ο Πειραιάς. Για φέτος οι εταιρείες που ελέγχουν το χώρο της κρουαζιέρας έχουν δηλώσει ότι τα πλοία που διαχειρίζονται θα πραγματοποιήσουν 750 αφιξοαναχωρησεις στον Πειραιά και μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν υπάρχει ούτε μία ακύρωση από το πλάνο αυτό, αλλά αντίθετα μπορεί να υπάρξουν και επιπλέον προσεγγίσεις.
Αυτό δήλωσε στο Κανάλι Ένα και στην εκπομπή Μένουμε Πειραιά που επιμελούνται και παρουσιάζουν καθημερινά οι Ντίνος Υφαντής και Νίκος Παρασκευάς, ο υπεύθυνος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της ΟΛΠ ΑΕ Νεκτάριος Δεμενοπουλος , ο οποίος ανέφερε επίσης ότι το σημαντικότερο είναι πως το 60 τοις εκατό των προσεγγίσεων θα γίνουν από πλοία που θα χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά ως homeport, δηλαδή ως λιμάνι αφετηρίας από το οποίο θα αρχίζουν και θα ολοκληρώνονται οι κρουαζιέρες.
Αυτο το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί από τη στιγμή που μία κρουαζιέρα θα αρχίζει από τον Πειραιά εκείνοι που έχουν κλείσει θέση θα έρθουν στον Πειραιά απο τη χώρα τους για να πάρουν το πλοίο.Και φυσικά οποιος πάει κρουαζιέρα δεν περιμένει την τελευταία στιγμή να πάρει το πλοιο,πηγαίνει στο λιμάνι της αναχώρησης τουλάχιστον δύο μέρες πριν .
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μείνει σε κάποιο ξενοδοχείο, να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της πόλης,να γνωρίσει τα μαγαζιά της ,τις γεύσεις της, την ιστορία της και φυσικά να καταναλώσει και να αφήσει κάποια χρήματα σε αυτήν.
Γιατι ας μην ξεχνάμε ότι οι κρουαζιέρες προσελκύσουν επιβάτες που έχουν οικονομική άνεση και μπορούν να διαθέσουν χρήματα για κάτι που τους προξενεί το ενδιαφέρον. Υπό την έννοια αυτή όταν 500 και πλεον κρουαζιέρες ξεκινήσουν από τον Πειραιά και έρθουν στην πόλη μας να μείνουν περίπου ένα εκατομμύριο επιβάτες για να πάρουν το πλοιο τους, εύκολα αντιλαμβανομαστε την οικονομική διάσταση που αποκτά η κρουαζιέρα για τον Πειραιά.
Γιατί οι επιβάτες αυτοί τον επόμενο χρόνο δεν θα ψάξουν ιδιαίτερα για τις διακοπές τους.Αν έχουν βρει κάτι ενδιαφέρον εδώ θα έρθουν σίγουρα και του χρόνου,όχι ως επιβάτες κρουαζιέρας αλλά ως τουρίστες που θα μείνουν για 7 έως 10μερες στον Πειραιά.
Αν έχουμε να τους προσφέρουμε και εναλλακτικές προτάσεις με την επίσκεψη στα νησιά,σε αρχαιολογικους χώρους όπως το Σούνιο,η Σαλαμίνα,η Κόρινθος,το Ναύπλιο,οι Δελφοί, οι Μυκήνες κλπ,τότε μπορεί να παρατεινουν κι άλλο την παραμονή τους. Γι αυτό χρειάζονται υποδομές,ταχύτατες συγκοινωνίες,προσεκτικές επιλογές και αξιόπιστες προτάσεις. Η κρουαζιέρα θα φέρει πολλούς εν δυνάμει μελλοντικούς τουρίστες στον Πειραιά, το θέμα είναι αν έχουμε την ικανότητα,τον τρόπο και τα μέσα για να τους κάνουμε μόνιμους πελάτες και διαφημιστές της πόλης και της χώρας.
Στον τομέα αυτόν,υπογράμμισε ο κ.Δεμενοπουλος θα συνδράμει αποφασιστικά και η ίδρυση του Μουσείου Εναλιων Αρχαιοτήτων του οποίου η ίδρυση ανακοινωθηκε πρόσφατα και θα γίνει σε κτίριο και έκταση εντός του λιμανιού που παραχώρησε η ΟΛΠ ΑΕ.
Μάλιστα από την άλλη πλευρά του λιμανιού, την απέναντι εκείνης που θα γίνει το Μουσείο,θα αναδειχθεί το φερόμενο ως ταφικο μνημείο του Θεμιστοκλή ,ενώ θα έχει λειτουργήσει και το Πάρκο των 10 στρεμμάτων στο Λιοντάρι που θα δίνουν πρόσθετες επιλογές επίσκεψης και αναψυχής στους τουρίστες.
Η κρουαζιέρα όπως δείχνουν μέχρι στιγμής τα στοιχεία, φέτος… κλείνει το μάτι τόσο στον Πειραιά όσο και στα υπόλοιπα τουριστικά λιμάνια της χώρας. Και μας δίνει μια μοναδική ευκαιρία που δεν έχουμε την πολυτέλεια να την αφήσουμε να πάει χαμένη. Στο χέρι μας είναι να τα καταφέρουμε….