Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι δοκιμές συρμων και συστημάτων στους τρεις τελευταίους σταθμούς που απέμειναν για να ολοκληρωθεί η έλευση του μετρό στον Πειραιά.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο έγινε η πρόβα τζενεράλε στους σταθμούς Μανιάτικα, Λιμάνι,σμε συρμούς που έρχονταν από Αγία Βαρβάρα,Κορυδαλλο και Νίκαια οι οποίοι είχαν κλείσει για το κοινό ακριβώς γι αυτό το λόγο,δοκιμάστηκαν όλα τα συστήματα,έγιναν τα απαραίτητα κρας τεστ ,εξετάστηκαν όλες οι παράμετροι και διαπιστώθηκε πως όλα λειτουργούν υποδειγματικα. Κατόπιν αυτών δόθηκε το πράσινο φως για την αντίστροφη μέτρηση της πλήρους και κανονικης λειτουργίας του μετρό στον Πειραιά.
Οι όποιες καθυστερήσεις πλέον θα οφείλονται στην μη ολοκλήρωση των έργων της επιφάνειας,δηλαδή τις αναπλσεις,τα χωματουργικα,τις δενδροφυτευσεις κλπ.Υπολογιζεται οτι αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου, οπότε τα εγκαίνια προς το παρόν προγραμματιζονται για τις 29 του μήνα.
Θυμιζουμε ότι αρχικά ο προγραμματισμός ανέφερε πως πιο πιθανή ημερομηνία θα ήταν η 23η Σεπτεμβρίου, αλλά επειδή τα έργα στην επιφάνεια καθυστερούσαν, πήγαν για μια εβδομάδα μετά.
Η 29η Σεπτεμβρίου ακούστηκε και στην πρώτη μετά τις διακοπές του Αυγούστου συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην συζήτηση του θέματος για την επαναφορά στην προτεραια κατάσταση από κυκλοφοριακής απόψεως των δρόμων πέριξ του σταθμού Μανιάτικα, όπου λόγω των έργων για το μετρό είχαν γίνει πολλές τροποποιήσεις.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αλέξανδρος Αργουδελης εισηγουμενος το θέμα τόνισε ότι τώρα που τελειώνουν τα έργα και το μετρό θα δοθεί στο επιβατικό κοινό, δεν χρειάζονται οι ρυθμίσεις που είχαν θεσπιστεί πριν δέκα χρόνια που ξεκινούσε το έργο και στήνονταν τα εργοταξια.
Δεν είχε απάντηση όμως στο ερώτημα του συμβούλου της μειζονος μειοψηφίας Γιώργου Βίτσα που ζήτησε να μάθει αν υπάρχει πρόβλεψη για πάρκινγκ πλησίον του σταθμού για να αφήνουν τα οχήματα τους όσοι χρησιμοποιούν το μετρό.Παραδεχθηκε ότι δεν έχει γίνει πρόβλεψη γιατί ενώ το θέμα είχε τεθεί στην εταιρεία που έχει την ευθύνη του μετρό που διαβεβαίωνε ότι κατι θα κάνει, δεν έκανε τίποτα ισχυριζόμενη ότι τα Μανιάτικα είναι…σταθμός γειτονιάς και προφανώς δεν ήταν κάτι απαραίτητο.
Το πιο σημαντικό πάντως είναι πως αποδεδειγμένα το μετρό μειώνει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους αλλά και χαλαρώνει το κυκλοφοριακό,αφού σύμφωνα με μετρήσεις, στους μήνες που λειτουργούν οι σταθμοί του Κορυδαλλού και της Νίκαιας έχουμε μείωση του αριθμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στις περιοχές αυτές αλλά και …συγκράτηση των ατμοσφαιρικων ρύπων.
Νίκος Παρασκευάς