Μια φοβερή αποκάλυψη έκανε ο Πρόεδρος των εργαζομένων ΗΣΑΠ Παναγιώτης Κοντογιάννης, στο Κανάλι Ένα 90,4, για να δείξει πως παρόλα τα συστήματα που λειτουργούν, απόλυτος έλεγχος δε μπορεί να υπάρξει, τουλάχιστον με τα μέσα που διαθέτει σήμερα το δίκτυο.
Ενδεικτικά, μιλώντας στην εκπομπή «Στον παλμό του Πειραιά», που επιμελούνται και παρουσιάζουν κάθε Σάββατο στις 12 το μεσημέρι, οι δημοσιογράφοι Γιάννης Κλάδης και Νίκος Παρασκευάς είπε ότι οι μηχανοδηγοί του μετρό έχουν όση ορατότητα, τους επιτρέπουν τα φώτα των συρμών μέσα στα τούνελ και αν γίνει κάτι, όπως π.χ μια δολιοφθορά στις γραμμές δεν θα έχουν τον χρόνο να αντιδράσουν γρήγορα. Βέβαια υπάρχει φύλαξη και δεν είναι εύκολο να γίνει κάτι τέτοιο, ίσως να μην υπάρχει ούτε πιθανότητα, θεωρητικά όμως το τυχαίο γεγονός ποτέ δεν μπορεί να αποκλεισθεί. Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό που συνέβη πριν έναν περίπου μήνα, όταν κάποιος αυτοκτόνησε κατεβαίνοντας στις γραμμές του μετρό μέσα σε σήραγγα, δηλαδή μετά την πλατφόρμα του σταθμού, ακριβώς για να τον διαμελίσει ο επερχόμενος συρμός.
Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι στη συνέχεια πέρασαν περίπου 7 συρμοί από το πτώμα χωρίς οι οδηγοί να αντιληφθούν κάτι. Σύμφωνα με τον κ. Κοντογιάννη, αυτά τα περιστατικά αντιμετωπίζονται μόνο με αισθητήρες επί των γραμμών ή με περιπολίες ανά τακτά διαστήματα κατά μήκος όλου του δικτύου.
Ο κ. Κοντογιάννης αναφερόμενος στους ΗΣΑΠ, είπε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι κλοπές υλικών και η ελλιπής φύλαξη, δεδομένου ότι τα συρματοπλέγματα εύκολα τα κόβουν οι επιτήδειοι και μπαίνουν στα σημεία που υπάρχουν υλικά για να τα κλέψουν. Επίσης είπε ότι προκαλεί ανησυχία η ευκολία με την οποία μπαίνουν κάποιοι και κάνουν γκράφιτι στα βαγόνια γιατί με την ίδια ευκολία θα μπορεί κάποιος άλλος να τα προσεγγίσει για να τους κάνει κάποια ζημιά που ενδεχομένως να έχει επιπτώσεις στην λειτουργία τους ή την τροχαία συμπεριφορά τους.
Ένα άλλο πρόβλημα που επεσήμανε είναι το ότι υπάρχουν κάμερες μόνο στα σημεία που είναι περιορισμένη η ορατότητα και όχι σε ολόκληρο το δίκτυο. Επίσης η έλλειψη προσωπικού δημιουργεί ζητήματα, καθώς ενώ παλαιότερα οι συρμοί κινούνταν με δύο μηχανοδηγούς, έναν στο πρώτο βαγόνι κι έναν στο τελευταίο, τώρα έχουν μόνο έναν. Έτσι αν γίνει κάτι σε κάποιο ενδιάμεσο βαγόνι, θα πρέπει ο οδηγός να σταματήσει τον συρμό και να πάει να δει τι γίνεται, ενώ αν υπήρχε δεύτερος οδηγός θα πήγαινε εκείνος.
Νίκος Παρασκευάς