Παρουσία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη έφτασε ο μετροπόντικας στο εργοτάξιο του σταθμού μετρό “Μανιάτικα”.
Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγ. Μαρίνα προς τον Πειραιά. Η γραμμή θα έχει μήκος 7,6 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει έξι σταθμούς. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τις αρχές του 2021 και θα συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, αναμένεται να λειτουργήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Παρόντες στο εργοτάξιο ήταν ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο Δήμαρχος Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, ο Δήμαρχος Κορυδαλλού Σταύρος Κασσιμάτης και η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β΄ Πειραιά Νίνα Κασσιμάτη, Αντιδήμαρχοι του Πειραιά και στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Γιάννης Μώραλης: Ο Πειραιάς κορυφαίος συγκοινωνιακός κόμβος στην Ευρώπη
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης κ. Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε:«Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για τον Πειραιά. Είμαστε εδώ, με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, τον Πρόεδρο και τον Γενικό Διευθυντή της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., τους Δημάρχους των όμορων Δήμων. Το Μετρό προχωράει. Προφανώς είναι ένα υπερτοπικό έργο, δεν αφορά μόνο τον Δήμο Πειραιά, καθώς αλλάζει ο χάρτης σε όλο τον Πειραιά. Σίγουρα, όταν υλοποιείται ένα μεγάλο έργο υπάρχει ταλαιπωρία για τους κατοίκους, η οποία είναι κατανοητή από όλους μας, πρέπει όμως να κάνουν υπομονή.
Το έργο θα αλλάξει τον Πειραιά, τα Μανιάτικα, την Ε΄ Δημοτική Κοινότητα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι τη σημασία του έργου για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης, της ευρύτερης περιφέρειας του Πειραιά, γι΄ αυτό είναι και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γαβρίλης εδώ. Πόσο μάλλον για τον Δήμο Πειραιά, που είναι το μεγάλο λιμάνι, που υποδέχεται τον τουρισμό και έχει μια σειρά λειτουργιών που θα βοηθηθούν από την έλευση του Μετρό. Ο Πειραιάς γίνεται συγκοινωνιακός κόμβος από τους κορυφαίους στην Ευρώπη, με το λιμάνι, με τον σιδηρόδρομο, με το Τραμ, με το Μετρό. Ο Πειραιάς εξελίσσεται και πραγματικά πιστεύω ότι πρόκειται για σημαντικά έργα που θα συμβάλλουν στη βελτίωση, το μέλλον και στην ανάπτυξη της πόλης.
Τα υπόλοιπα έργα που υλοποιεί ο Δήμος Πειραιά όπως αναπλάσεις και έργα μικρότερης κλίμακας είναι πολύ σημαντικά για την καθημερινότητα. Πιστεύω όμως, πως τα μεγάλα έργα αλλάζουν μια χώρα, μια πόλη. Επαναλαμβάνω, για να είμαι δίκαιος με τους κατοίκους, ότι υπάρχει ταλαιπωρία. Την κατανοούμε, λίγο υπομονή ακόμα, καθώς θα αλλάξει προς το καλύτερο η ζωή τους».
Από τον Δήμο Πειραιά παρέστησαν επίσης οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Αλέξανδρος Αργουδέλης, Κυριάκος Σιγαλάκος, Παναγιώτης Καλογερόγιαννης, ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Σταύρος Βοϊδονικόλας, ο Πρόεδρος της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας κ. Γιάννης Βοϊδονικόλας.
Χρήστος Σπίρτζης: Ολοκληρωμένο το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου
«Σήμερα καλωσορίζουμε τον μετροπόντικα στα Μανιάτικα στον Πειραιά και του ευχόμαστε καλό ταξίδι για το κεντρικό σταθμό του Πειραιά. Το έργο παρά το γεγονός ότι είχε πάρα πολλές παθογένειες έχει προχωρήσει πάρα πολύ και είναι ολοκληρωμένο το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου» τόνισε το μεσημέρι ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Πρόσθεσε ότι η πολιτεία ζητά συγνώμη από τους πολίτες του Πειραιά για την όχληση που υπάρχει για τα έργα του τραμ αλλά και του Μετρό. Δήλωσε ότι το 2019 οι συνοικίες του Πειραιά, της Αγ.Βαρβάρας του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα έχουν μετρό, ενώ απηύθυνε έκκληση σε όλες τους συντελεστές της Αττικό Μετρό αλλά και στους περιφερειακούς δήμους να «τρέξουνε» καθώς το έργο του μετρό θα συνεχίσει την πορεία του και αναμένεται σε λίγο καιρό να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και για τη γραμμή 4. (σσ ‘Αλσος Βεϊκου Γαλάτσι μέχρι το Γουδί μήκους 12,9χλμ με 14 υπόγειους σταθμούς. Το σύνολο της Γραμμής 4 θα έχει 30χλμ μήκους με 33 σταθμούς).
«Η Θεσσαλονίκη είναι σε αντίστοιχη φάση και ολοκληρώνονται τα έργα της σήραγγας ενώ σχεδιάζουμε τα επόμενα έργα και τις επεκτάσεις» τόνισε ο κ.Σπίρτζης. Ο υπουργός ανέφερε εξάλλου ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν σελίδα προαναγγέλλοντας αλλαγές και έργα για τις αστικές συγκοινωνίες, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Προσανατολιζόμαστε σε μία άλλη λογική ιδιαίτερα με τη γραμμή 4 του μετρό να υπάρχουν μικρά λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα μετακινούν του πολίτες από τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς» πρόσθεσε και τόνισε εξάλλου ότι στην επέκταση της γραμμής 3 του μετρό υπήρχανε πάρα πολλά προβλήματα κακού σχεδιασμού και μελετών, νόμοι δεν επέτρεπαν την καταβολή του ΦΠΑ, δεν υπήρχαν εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων και δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, με αποτέλεσμα το έργο να καθυστερεί για πολλούς μήνες.
Στις αρχές του επόμενου μήνα θα δημοπρατηθεί η γραμμή 4
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε ότι η Αττικό μετρό κάνει μία μεγάλη προσπάθεια σε τρεις μεγάλες πόλεις Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκη να ολοκληρώσει τα έργα που θα δώσουν πνοή σε αυτές τις μεγάλες πόλεις της χώρας αλλά θα συμβάλλουν και στην έξοδο από την ύφεση και στο μεγάλο στόχο της οικονομικής ανάπτυξης. Τόνισε ότι στις αρχές του επόμενου μήνα θα δημοπρατηθεί η γραμμή 4 καθώς έχει γίνει η προετοιμασία και οι σχετικές μελέτες για ένα τεράστιο έργο που για πολλά χρόνια εξαγγέλλονταν αλλά τώρα ξεκινά. Αναφερόμενος στο Μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι το έργο μετά από μεγάλο διάστημα αναμονής έχει ξεκινήσει και τρέχει με γοργούς ρυθμούς και στο τέλος του μήνα θα υπάρξει και εκεί το ξετρύπημα και η ολοκλήρωση της διάνοιξης και της δεύτερης δίδυμης σήραγγας της βασικής γραμμής.
Το σκάψιμο της σήραγγας για τον Πειραιά πριν το τέλος του 2017
Ο διευθυντής του έργου της Αττικό Μετρό Μανώλης Ουρανός τόνισε ότι μετά τη σημερινή άφιξη του μετροπόντικα στα μανιάτικα το μηχάνημα της διάνοιξης θα συντηρηθεί και θα ξεκινήσει σε λίγες μέρες την πορεία του προς το κέντρο του Πειραιά, όπου και με την ολοκλήρωσης της εκσκαφής, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 70% θα αποσυναρμολογηθεί. Οι τρεις σταθμοί που είναι σε προχωρημένο στάδιο και γίνονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα είναι της Αγ.Βαρβάρας του Κορυδαλλού και της Νίκαιας πρόσθεσε. Τόνισε επίσης ότι οι υπόλοιποι σταθμοί της γραμμής 3 είναι στα σκυροδέματα ενώ το σκάψιμο της σήραγγας για τον Πειραιά θα έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2017.