Η συζήτηση ενός διαδικαστικού θέματος που αφορούσε μια τυπική αλλαγή των χρήσεων γης στην περιοχή που εκτείνεται από τη διασταύρωση της Θηβών με τη Φαλήρου στην Αγία Σωτήρα, μέχρι την οδό Βασιλικών στα Καμίνια, ήταν η απαρχή για να γίνει μια μεγάλη συζήτηση για την αξιοποίηση των 200 στρεμμάτων που καταλαμβάνει το πρώην εργοστάσιο ΣΠΑΠ που βρίσκεται εκεί. Ο χώρος που καταλαμβάνει αρχίζει από το πρώην εργοστάσιο του Ρετσίνα στην ομώνυμη οδό, συνεχίζεται μέχρι τη Λεύκα, εκτείνεται κατά μήκος των γραμμών του προαστιακού και καταλήγει στον Ρέντη. Στο χώρο υπάρχει μια έκταση που κατέχει η Εθνική Τράπεζα με την οποία ο Δήμος είναι σε διαπραγματεύσεις, μια έκταση που βρίσκονται περίπου 30 κατοικίες και 8εως 10 συνεργεία, ενώ μετά τις γραμμές στην Υμηττού υπάρχει και το Μουσείο Σιδηροδρόμων, το οποίο έχει εξαιρετικά εκθέματα και σπάνια κομμάτια της ιστορίας των τραίνων αλλά με τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλπ, ελάχιστα έχει διαφημιστεί και πολύ λίγες ώρες είναι ανοικτό.
Όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος έχει κάνει επαφές με τις εταιρείες των σιδηροδρόμων για την από κοινού αξιοποίηση του χώρου, αλλά οι συνεχείς εναλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς απετέλεσαν τροχοπέδη. Ο επικεφαλής του συνδυασμού Πειραιάς για όλους Νίκος Μπελαβίλας, που γνωρίζει τα θέματα αυτά ως καθηγητής του ΕΜΠ, τόνισε ότι η δυνατότητα που έχει ο Δήμος για τον πολεοδομικό σχεδιασμό και των καθορισμό των χρήσεων γης μπορεί να αποτελέσουν διαπραγματευτικό ατού στις όποιες συνομιλίες κι αν ο Δήμος έχει συγκεκριμένο σχέδιο να παρουσιάσει με ολοκληρωμένες προτάσεις θα έχει πολλές πιθανότητες να πετύχει το στόχο του.
Ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Δημήτρης Αράπης που είναι κι αυτός γνώστης του αντικειμένου ως πολιτικός μηχανικός επιβεβαίωσε ότι έχουν σοβαρή βάση οι προτάσεις του κ. Μπελαβίλα, και ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης αντιλαμβανόμενος ότι μπορεί να γίνει κάτι πολύ καλό για τον Πειραιά στη συγκεκριμένη περιοχή, ζήτησε να αναβληθεί η συζήτηση του θεματος προκειμένου να επαναδιατυπωθούν οι προτάσεις, να ξαναγίνουν οι επαφές με τις εταιρείες των σιδηροδρόμων και να επανέλθει υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων οι οποίες ενδεχομένως θα οδηγήσουν σε κάτι πολύ μεγάλο. Όλα λοιπόν για την περίπτωση αυτή θα ξεκινήσουν από την αρχή και όλοι θα περιμένουμε τι´ τέξεται η επιούσα, ελπίζοντας πάντα στο καλύτερο…
Νίκος ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ.