Την αντίθεσή του στην προοπτική ανοίγματος της αδιεξόδου Καννελοπούλου στην Πειραιώς, όπως ζητά βάσει ενός παλιού σχεδίου, ο νέος ιδιοκτήτης χώρου στην περιοχή που θέλει να κατασκευάσει mall, εκφράζει ο Ν.Μπελαβίλας.
Ο επικεφαλής της παράταξης “Πειραιάς για Όλους” με ανακοίνωση του σημειώνει:
Ένας ήσυχος δρόμος του Νέου Φαλήρου θα διαλυθεί εν μέσω Αυγούστου με συνοπτικές δια περιφοράς αποφάσεις
Στο Νέο Φάληρο υπάρχει ένας ήσυχος δρόμος με κατοικίες. Στη γειτονιά υπάρχουν μικρά παρκάκια, παιδικές χαρές, αρκετό πράσινο, σχολεία. Είναι η οδός Κανελλοπούλου η οποία παρότι βρίσκεται ένα οικοδομικό τετράγωνο πίσω από την οδός Πειραιώς δεν υποφέρει από τη βουή, τη ρύπανση και τη βαριά κυκλοφορία. Το τέρμα της προς τον Κηφισό είναι αδιέξοδο. Γύρω του ιστορικά εργοστάσια, ο ΑΗΣ Νέου Φαλήρου, η ΙΟΝ και το «Σχολείον» της Ειρήνης Παππά-η πρώην χαρτοβιομηχανία ΣΑΝΙΤΑΣ, η παλιά πέτρινη ελικοειδής γέφυρα του τρένου αλλά και τα αρχαία θεμέλια των Μακρών Τειχών που βρέθηκαν δίπλα στο ποτάμι στα έργα του 2000.
Μία ιδιωτική εταιρεία αγόρασε το μεγάλο οικόπεδο «φάντασμα» απέναντι από το Leroy Merlin, στη συμβολή της Κηφισού και της Πειραιώς. Θέλουν να κτίσουν εμπορικό κέντρο πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Ζητάει από τον Δήμο Πειραιά να γίνει η διάνοιξη της οδού Κανελλοπούλου – πατώντας σε ένα σχέδιο του 1925 – ώστε να βγει στο ποτάμι και από εκεί στην Πειραιώς. Έτσι το εμπορικό κέντρο θα έχει πρόσβαση από τρεις δρόμους αντί για έναν και η γειτονιά θα υποστεί ότι έχει υποστεί άλλη μία γειτονιά του Νέου Φαλήρου, αυτή που βρίσκεται δίπλα στο Metropolitan και τον ΣΚΑΪ. Θα γίνει ένας μεγάλος κυκλοφοριακός κόμβος!
Ο Δήμος Πειραιά ενώ για άλλα έργα στο Νέο Φάληρο μπορεί να περιμένει πολλές δεκαετίες, στην περίπτωση αυτή διεκπεραίωσε το αίτημα της ιδιωτικής εταιρείες μέσα σε λίγες εβδομάδες και επέλεξε να ζητήσει εγκρίσεις Αυγουστιάτικα με έκτακτη συνεδρίαση δια περιφοράς.
Οι κάτοικοι αντιδρούν και το Κοινοτικό Συμβούλιο απέρριψε ομόφωνα την εισήγηση της δημοτικής πλειοψηφίας. Ο «Πειραιάς για Όλους» τοποθετήθηκε αρνητικά και η σχετική επιστολή του επικεφαλής Νίκου Μπελαβίλα με επείγουσα επιστολή προς την αρμόδια επιτροπή.
Προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πειραιά
Θέμα: Ρυμοτομία οδού Κανελλοπούλου στο Νέο Φάληρο
10 Αυγούστου 2020
Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, αγαπητές/οί συνάδελφοι της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής,
Σε ότι αφορά το 1ο θέμα της δια περιφοράς συνεδρίασης της 11ης Αυγούστου 2020 σημειώνουμε τα σημαντικά ζητήματα τα οποία αφορούν στην πράξη αναλογισμού για τη διάνοιξη της οδού Κανελλοπούλου στο τμήμα που βρίσκεται μεταξύ του πρώην Εργοστασίου ΣΑΝΙΤΑΣ (Σχολείον Ειρήνης Παππά) και του σιδηροδρομικού διαδρόμου ΗΣΑΠ από την πέτρινη γέφυρα ΗΣΑΠ έως την παρακηφίσια οδό:
1. Οι ενστάσεις και ανησυχίες των κατοίκων του Νέου Φαλήρου και των κοινοτικών συμβούλων για την πιθανή εμφάνιση προβλήματος λόγω της διαμπερούς κυκλοφορίας σε μία περιοχή με αμιγή χρήση κατοικίας (εσωτερικό μέτωπο της οδού Κανελλοπούλου) όπως και στις εκείθεν των γραμμών ΗΣΑΠ οδούς είναι σοβαρές και τις συμμεριζόμαστε. Όπως επίσης σοβαρό θέμα εγείρει η καταψήφιση της εισήγησης από το Κοινοτικό Συμβούλιο της Γ’ Δημοτικής Κοινότητας και μάλιστα ομόφωνα!
2. Η προβλεπόμενη διάνοιξη της οδού Κανελλοπούλου μέσω της εφαρμογής της ρυμοτομίας αναφέρεται στα δατάγματα από 24-3-1925 ΦΕΚ 75Α/28-3-1925 και από 30-1-1931 – ΦΕΚ 31Α/10-2-1931 με τις τροποποιήσεις τους που δεν αίρουν τον αρχικό σχεδιασμό. Η πολεοδομική κατάσταση μετά έναν αιώνα έχει αλλάξει δραματικά στην περιοχή. Δεν είναι αυτονόητο ότι η ρυμοτομία του Μεσοπολέμου είναι ανάγκη να εφαρμοστεί σήμερα. Μπορούμε να συζητήσουμε παραλλαγή της προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα όμορα οικόπεδα, να διατηρηθεί ο ήπιος χαρακτήρας της γειτονιάς αλλά και να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν πλέον διατηρητέα συγκροτήματα-υπάρχοντες ή μελλοντικοί πόλοι πολιτισμού, όπως το Σχολείον και ο ΑΗΣ Νέου Φαλήρου, αλλά και η ιστορική πέτρινη γέφυρα, που δεν θα ήταν φρόνιμο να κατεδαφιστεί.
3. Η προβλεπόμενη χρήση που συζητείται – υπερκαταστήματος επί του κόμβου του Κηφισού – είναι βέβαιο ότι θα φορτώσει κυκλοφοριακά την περιοχή, και ο σχεδιασμός της ένταξης της γίνεται με όρους 1925!
4. Τέλος ανησυχούμε καθώς στην πινακίδα της προτεινόμενης ρυμοτομίας δεν εμφανίζεται ο σιδηροδρομικός διάδρομος του ΗΣΑΠ. ο οποίος έχει εύρος 14 μέτρων στο στενότερο του σημείο, η δε οδός Κανελλοπούλου ακόμη και αν διανοιχτεί φαίνεται να αποκτά εύρος πολύ μικρότερο των 8 μέτρων, δηλαδή του ελάχιστου απαιτούμενου εύρους των οδών εντός των πόλεων. Επομένως πιθανολογούμε ότι δεν θα λύσει το πρόβλημα για κανέναν, ούτε για τους κατοίκους, ούτε για τους ιδιώτες.
Με την πιθανότητα να κάνουμε λάθος σε αυτή την εκτίμηση καθώς τα διαθέσιμα στοιχεία και ο χρόνος είναι ελάχιστα για τη σοβαρή διερεύνηση του θέματος, αλλά με τη βεβαιότητα ότι το θέμα είναι μείζονος σημασίας για το Νέο Φάληρο, θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατόν να συζητηθεί υπό αυτές τις συνθήκες.
Για τους πιό πάνω λόγους, καταψηφίζουμε και ζητούμε να παραπεμφθεί λόγω σοβαρότητας και αφού προηγηθεί η ακριβής χάραξη της υπό διάνοιξη οδού και του σιδηροδρομικού διαδρόμου επί της πινακίδας ρυμοτομίας, στο Δημοτικό Συμβούλιο για περαιτέρω συζήτηση με τη συμμετοχή και της Γ’Δ.Κ.όπως και των λοιπών παρατάξεων που δεν συμμετέχουν στην ΕΠΖ για την τελική απόφαση.
Παρακαλούμε, η τοποθέτηση μας αυτή να περιληφθεί στο Πρακτικό της συνεδρίασης.
Με εκτίμηση,
Νίκος Μπελαβίλας,
Δημοτικός Σύμβουλος, Επικεφαλής “Πειραιάς για Όλους”