Αποκλειστικό: Του Νίκου Παρασκευά
Μια συγκλονιστική αποκάλυψη έκανε στο Κανάλι Ένα και στους δημοσιογράφους Γιάννη Κλάδη και Νίκο Παρασκευά, η αντιπεριφερειάρχης Νήσων Βασιλική Θεοδωρακοπούλου Μπόγρη, μιλώντας για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας.
Συγκεκριμένα είπε πως στο σχέδιο της σύμβασης για την κατασκευή του έργου το αντίτιμο της χρήσης του υποθαλάσσιου αυτοκινητοδρόμου από τα οχήματα, αυτό δηλαδή που λέμε τέλος διοδίων θα κυμαίνεται από 7 έως 15 ευρώ. Το τέλος αυτό προέκυψε από τον προϋπολογισμό του έργου που φθάνει τα 500.000 000 *ευρώ αλλά και τον χρόνο παραχώρησης της εκμετάλλευσής του που θα είναι 20 χρόνια.
Το ύψος του διοδίου από αντικειμενικούς παρατηρητές και συγκοινωνιολόγους κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό αφού όπως εκτιμούν θα καταλήξει τελικά γύρω στη μέση, δηλαδή στα 10 ευρώ, δηλαδή λίγο χαμηλότερα από τα διόδια της γέφυρας Ρίου και Αντιρρίου που είναι 13 ευρώ αλλά έχει μήκος 3,2 χιλιόμετρα και πολύ ακριβότερα της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου-Πρέβεζας που είναι 3 ευρώ και μόλις 350 μέτρα μικρότερη από την σχεδιαζόμενη της Σαλαμίνας. Εδώ βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η γραμμή αυτή έχει την μεγαλύτερη διελευσιμότητα στην Ελλάδα και βρίσκεται στις τρεις πρώτες της Ευρώπης αφού διακινούνται κάθε χρόνο περίπου 11 εκατομμύρια επιβάτες και πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα όλων των τύπων, για την ακρίβεια 1.248.000 από το 2012 και μετά μέχρι το 2020 που υπήρξε πτώση λόγω της πανδημίας.
Όπως τόνισαν οι συγκεκριμένοι παράγοντες, με μια τέτοια κίνηση που θα αυξάνεται όσο λειτουργεί το έργο, τα προβλεπόμενα διόδια είναι ακριβά και δυσβάσταχτα για τον μέσο καταναλωτή, δεδομένου ότι η Σαλαμίνα δεν ανήκει στα… Βόρεια προάστια και κατοικείται από μισθοσυντηρητούς και ανθρώπους του μόχθου. Αυτοί λοιπόν που δεν παίρνουν ούτε 30 ευρώ μεροκάματο δεν θα έχουν να δώσουν τα 20 για να περάσουν από την υποθαλάσσια διαδρομή. Ούτε φυσικά και οι παραθεριστές που οι περισσότεροι είναι από τις φτωχογειτονιές του Πειραιά, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας της Δραπετσώνας κλπ.
Όπως είπε η κ.Θεοδωρακοπούλου-Μπόγρη, θα πρέπει να καθιερωθεί ειδικό μειωμένο τέλος για τους μόνιμους κατοίκους της Σαλαμίνας, αν και αυτή η συζήτηση είναι εξαιρετικά πρόωρη και θα πρέπει να μας απασχολήσει μετά από 8 η 10 χρόνια..
Η αντιπερειφερειάρχης είπε ακόμα ότι υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών συναντήθηκαν με βουλευτές του Πειραιά και τους ενημέρωσαν ότι θα προβλεφθούν όλες οι παρατηρήσεις των τοπικών φορέων της Σαλαμίνας για να μην υπάρξουν προβλήματα μετά την λειτουργία του έργου. Οι παρατηρήσεις αυτές αναφέρονταν στην δημιουργία Υποδομών, όπως οδικά δίκτυα, αποχετεύσεις, κατασκευή νέων σχολείων κλπ, δεδομένου ότι πλέον η Σαλαμίνα δεν θα είναι νησί. Επίσης θα ληφθεί μέριμνα και για τους εργαζόμενους στα πορθμεία αν και με την τιμή που αναφέρεται για τα διόδια, τα πορθμεία ελάχιστα θα επηρεαστούν, θα γίνει δηλαδή κάτι ανάλογο με αυτό που έγινε στο Ρίου Αντίρριο.
Να σημειώσουμε ότι σήμερα ένα συνηθισμένο ΙΧ με τον οδηγό και ένα άτομο για περάσει απέναντι από το Πέραμα θέλει 6,5 ευρώ. Αν στον υποθαλάσσιο δρόμο θέλει 10 δεν θα πάει ποτέ…
Ανακαινίσεις γηπέδων στη Σαλαμίνα
Η κ. Θεοδωρακοπουλου είπε επίσης ότι ετοιμάζονται δύο πολύ σημαντικά έργα στο νησί που έχουν να κάνουν με αθλητικούς χώρους. Το ένα είναι το Δημοτικό γήπεδο ποδοσφαίρου, το γνωστό σαν γήπεδο του Αίαντα, το οποίο ανακαινίζεται εκ βάθρων γιατί θα γίνει γήπεδο προδιαγραφών FIFA.Παράλληλα θα γίνουν έργα ριζικής ανακαίνισης και στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ Γεώργιος Καραϊσκάκης. Ο προϋπολογισμός θα ξεπεράσει το 1,2 εκατ ευρώ και η χρηματοδότηση θα γίνει με ευθύνη της Περιφέρειας.
Τέλος η αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι υπεγράφη προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Μεθάνων Τροιζήνας για την ανακατασκευή και οριστική ανακαίνιση 5 αντλιοστασίων στον Βιολογικό Καθαρισμό Μεθάνων, ώστε να γίνεται σωστά ο καθαρισμός των λυμάτων και να μην υπάρχουν πλέον προβλήματα