Στο πλαίσιο της Στρατηγικής της από το Αγρόκτημα στο Πιάτο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετά νέους τρόπους σήμανσης των ημερομηνιών, καθώς λιγότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά ανάμεσα στις δύο προηγούμενες σημάνσεις.
Οι ημερομηνίες λήξης στα τρόφιμα είναι αυτές που καθορίζουν συχνά τις αγορές μας. Πολλοί όμως καταναλωτές ερμηνεύουν λανθασμένα πληροφορίες στις συσκευασίες όπως «ανάλωση έως/ημερομηνία λήξης», που υποδεικνύει την τελευταία μέρα που το προϊόν είναι ασφαλές προς κατανάλωση και την σήμανση «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από», που σημαίνει ότι μπορείτε να το φάτε ακόμη κι αν έχει παρέλθει η συγκεκριμένη ημερομηνία.
Οι αλλαγές έχουν σαν στόχο να γίνεται κατανοητή η σήμανση από όλους μιας και το 10% των 88 εκατομμυρίων τόνων απορριμμάτων τροφίμων στην Ευρώπη συνδέονται με την σήμανση.
Για να βελτιώσει την κατανόηση και τη χρήση της σήμανσης σε όλους τους κλάδους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει μια μελέτη των επιπτώσεων με δημόσια και στοχευμένη διαβούλευση. Έχει ζητήσει την επιστημονική συνδρομή της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων.
Καταναλωτικές οργανώσεις, όπως η Test Achats είναι πρόθυμες να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία, όπως εξηγεί η Ζιλί Φρερ: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ασχολείται με αυτό το ζήτημα. Διεξάγεται μια μελέτη των συνεπειών και θα υπάρξει δημόσια διαβούλευση, στην οποία προφανώς και θα συμμετάσχουμε. Η ιδέα είναι να παρακολουθήσουμε από κοντά τις προτάσεις που θα μπουν στο τραπέζι για να είμαστε σίγουροι ότι θα ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των καταναλωτών όσον αφορά στην σαφήνεια και την κατανόηση».