Εάν δεν αλλάξει ο σχεδιασμός, το μετρό στον Πειραιά δεν πρόκειται να έρθει ούτε σε τρία χρόνια!
Την συγκλονιστική αυτή αποκάλυψη έκανε στο Δημοτικό Συμβούλιο χθες το απόγευμα ο Πρόεδρος της ΔΗ.ΡΑ.Π, Τάκης Αβραμίδης, που τόνισε ότι τα έργα στα Μανιάτικα έχουν κολλήσει στα πολλά πηγάδια που βρέθηκαν εκεί και κάνουν το έδαφος σαθρό και επιρρεπές σε κατολισθήσεις και στο αμμώδες υπέδαφος πέριξ του λιμανιού του Πειραιά που αν περάσει από εκεί ο Μετροπόντικας θα κινδυνεύσουν με κατάρρευση τόσο ο τερματικός σταθμός του ΗΣΑΠ όσο και το κτίριο του ΕΒΕΠ στην πλατεία Οδησσού!
Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Αβραμίδης, ο Μετροπόντικας βρήκε στα Μανιάτικα πολλά πηγάδια και για να σταθεροποιήσει το έδαφος υποχρεώνεται να ρίχνει τόνους μπετόν γεγονός που καθυστερεί σημαντικά την προώθησή του στο λιμάνι. Όσο αφορά τα έργα στο σημείο αυτό, δηλαδή μπροστά από την πλατεία Οδησσού, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.
Και οι τρείς εδαφολογικές μελέτες που είχανε γίνει αποδειχθήκαν άστοχες αφού στα τεστ επί πραγματικών δεδομένων που έγιναν στο βάθος που θα περάσει ο Μετροπόντικας αποδείχθηκε ότι το έδαφος δεν πρόκειται να κρατηθεί σε οποιοδήποτε επίπεδο και αν περάσει το μετρό και κατά συνέπεια κινδυνεύουν όλα τα κτίρια που είναι από πάνω.
Για να γίνουν νέες σεισμολογικές μελέτες και ειδικές κατασκευές σε μεγαλύτερο βάθος για να γίνει εκεί ο σταθμός σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, θα απαιτηθούν τουλάχιστον άλλα τρία χρόνια εργασιών και φυσικά παραπάνω κονδύλια. Μια σκέψη είναι να μετατεθεί η θέση του σταθμού προς την Κόνωνος κάτι που όμως δεν θεωρείται και πολύ εφικτό μια και τα εδάφη σε όλη την περιοχή είναι παρόμοια, ενώ η άλλη λύση, μόνη που μπορεί να φέρει το μετρό στον Πειραιά στην ώρα του, δηλαδή την άνοιξη του 2018, είναι εγκαταλειφθεί η σκέψη της δημιουργίας σταθμού στο λιμάνι και να γίνει νέα χάραξη της γραμμής από τα Μανιάτικα κατευθείαν στο Δημοτικό Θέατρο.
@@Μέσα στην εβδομάδα θα αρχίσουν και πάλι τα έργα για την αποκατάσταση της πλατείας της Πηγάδας. Όπως ανακοίνωσε ο Δήμαρχος, Γιάννης Μώραλης, έγιναν και οι τελευταίες μετρήσεις, ρυθμίστηκαν όλες οι λεπτομέρειες με σκοπό να προχωρήσει το έργο άμεσα και να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν.
@@ Ομάδα έργου που θα αποτελείται από εκπροσώπους του Υπουργείου Δικαιοσύνης, της εταιρείας ΘΕΜΙΣ Α.Ε, του Δήμου, του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και του ΤΑΧΔΥΚ, αποφασίστηκε να συσταθεί, στην τελευταία σύσκεψη του Δημάρχου Πειραιά με τον νέο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης κο. Σάρλο, για να παρακολουθεί την πρόοδο των διαδικασιών για το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά, που όπως είναι γνωστό θα γίνει στο κουφάρι της πρώην Ραλλείου.
@@ Εξήντα ένα πεζόδρομοι υπάρχουν στον Πειραιά αλλά ακόμη φαίνονται ως… δρόμοι! Αυτό συμβαίνει γιατί οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές ενώ είχαν πάρει τις αποφάσεις μέσω του Δημοτικού Συμβουλίου, για να γίνουν πεζόδρομοι και είχαν κάνει τις σχετικές διαμορφώσεις με πλακοστρώσεις, κηπάρια κλπ, δεν είχαν ολοκληρώσει την διαδικασία και δεν είχαν βγάλει τα προβλεπόμενα ΦΕΚ με αποτέλεσμα οι πεζόδρομοι να μην είναι επίσημα χαρακτηρισμένοι ως πεζόδρομοι.
Όπως όμως διαβεβαίωσε ο Δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο έχει αρχίσει τις διαδικασίες- που είναι πάντως πολύ χρονοβόρες- για να βγουν τα ΦΕΚ για όλους τους πεζόδρομους της πόλης για να λήξει και αυτή η έστω τυπική εκκρεμότητα.
Ν.Π